Odštampajte ovu stranicu

Ciljevi i zadaci Fakulteta

Visokoškolska ustanova ima utvrđene osnovne zadatke i ciljeve koji su u skladu sa ciljevima visokog obrazovanja, koji su utvrđeni zakonom. Osnovni zadaci Fakulteta za ekonomiju i inženjerski menadžment, usklađeni su sa Zakonom o visokom obrazovanju i utvrđenom misijom i vizijom Fakulteta. Osnovni zadaci i ciljevi Fakulteta predmet su kontinuiranog preispitivanja i unapređivanja. Formalno su usvojeni na sednici nastavno-naučnog veća 12.09.2016. br. 92/1. Osnovni zadaci pokazuju društvenu opravdanost i utvrđuju svrhu postojanja Fakulteta, određuju opšti pravac delatnosti i osnov su za prepoznavanje prioriteta visokoškolske ustanove u njenom budućem radu:

  • Prenošenje naučnih i stručnih znanja iz oblasti ekonomije, industrijskog inženjerstva i inženjerskog menadžmenta, elektrotehničkog i računarskog inženjerstva, saobraćajnog inženjerstva i ekologije;
  • Razvijanje i unapređenje nauke, kroz interdisciplinaran rad naučnika različitih profila;
  • Obezbeđivanje naučnog i stručnog podmlatka;
  • Pružanje mogućnosti pojedincima da pod jednakim uslovima steknu visoko obrazovanje i da se obrazuju tokom čitavog života;
  • Pružanje doprinosa za stvaranje pretpostavki za izgradnju društva znanja;
  • Zadovoljenje potreba korisnika.

Osnovni ciljevi proizlaze iz osnovnih zadataka Fakulteta za ekonomiju i inženjerski menadžment i usklađeni su sa utvrđenom vizijom Fakulteta kojom se definiše destinacija odnosno željeno stanje Fakulteta za ekonomiju i inženjerski menadžment. Utvrđeni osnovni ciljevi obezbeđuju ostvarenje misije koja predstavlja proces promene od sadašnjeg stanja na putu ka budućoj destinaciji, jer određuju konkretne rezultate koje Fakultet želi da ostvari i predstavljaju osnovu za kontrolu njegovog rada.

  • Što šira usaglašenost sa najvišim nacionalnim, evropskim i svetskim standardima i trendovima u oblasti visokoškolskog obrazovanja sledeći proaktivan pristup;
  • Ostvarivanje jedinstva naučno-istraživačkog rada i obrazovne usluge, u oblastima ekonomije, industrijskog inženjerstva i inženjerskog menadžmenta, elektrotehničkog i računarskog inženjerstva, saobraćajnog inženjerstva i ekologije;
  • Objedinjavanje naučnih saznanja i korišćenje zajedničkih resursa u nastavnom procesu i naučno istraživačkom radu iz oblasti ekonomije, industrijskog inženjerstva i inženjerskog menadžmenta, elektrotehničkog i računarskog inženjerstva, saobraćajnog inženjerstva i ekologije;
  • Stalno razvijanje i unapređenje nauke kroz usaglašenost sa aktuelnim naučnim i stručnim saznanjima;
  • Кontinuirani profesionalni razvoj svih zaposlenih i naučno istraživanje;
  • Preispitivanje, razvoj studijskih programa i inoviranje nastavnog procesa u skladu sa potrebama korisnika i savremenim naučnim dostignućima i trendovima u razvoju obrazovnog procesa u cilju obezbeđenja da studenti steknu odgovarajuća naučna i stručna znanja i veštine;
  • Primena najboljih praksi iz zemlje i sveta u svim oblastima i procesima a posebno kada je u pitanju nastava, istraživanje i upravljanje;
  • Stalno unapređenje sistema menadžmenta kvalitetom;
  • Sistemsko praćenje i unapređenje kvaliteta u oblastima: studijskih programa, nastavnog procesa, naučnoistraživačkog i stručnog rada, vrednovanja studenata, udžbenika i literature, resursa, nenastavne podrške, upravljanja;
  • Utemeljenje kulture unapređivanja kvaliteta na svim nivoima Fakulteta uključujući i ulogu studenata kao partnera u poboljšavanju kvaliteta;
  • Stvaranje poverenja u kvalitet usluga Fakulteta kroz javnost u radu;
  • Ostvarivanje saradnje, održavanje i proširenje mreže sa međunarodnim visokoškolskim i drugim institucijama;
  • Permanentna angažovanost fakulteta na zadovoljenju potreba korisnika.

Na Fakultetu postojanje studijskih programa u okviru društveno-humanističkog, tehničko-tehnološkog i prirodno-matematičkog polja ima svrsishodnost iz razloga postojanja zajedničkih predmeta, kao i mogućnosti efektivnijeg i efikasnijeg rada na multidisciplinarnim i interdisciplinarnim projektima. Profesori iz različitih naučnih oblasti na Fakultetu doprinose širini znanja i boljem sagledavanju različitih snaga i slabosti Fakulteta, šansi i pretnji u okruženju, te kroz kombinaciju znanja iz različitih naučnih oblasti rade na unapređenju kvaliteta ustanove i efektivnijem i efikasnijem ostvarivanju ciljeva i zadataka Fakulteta.